Ordförvrängning & bullfrossa

Ordförvrängningar där man byter några bokstäver med varandra kan bli helt sjukt roliga. I affären idag kom vi på en ny (okej, jag har fuskat och lagt dit några nya bokstäver, men det blev kul i alla fall):

mittimellan -> mellimittan -> mällimittan -> mjäll i muttan

Sedan mormor gick bort har min nyttiga period fått gå åt sidan ett tag, har inte orkat tänka nyttigt, man äter det som finns hemma, och bryr sig inte riktigt. Så, häromdagen bakade jag lite fika åt mig och morfar som bodde här i några dagar. Väldigt simpelt recept, och otroligt gott!

Köp färdiga mördegsplattor och låt dom tina i ca 20 minuter. Kvala ut dom ca. 2 - 3 cm och dela varje platta i två bitar. Lägg på (i det här fallet) jordgubbar och lite strösocker och ställ in i ugnen 200'C i 10 - 15 minuter. Variera med banan & päron, äpple & kanel, hallon & björnbär etc. Låt svalna när de tagits ur ugnen och strö över lite florsocker. Lycka till!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0