Som ett slag i ansiktet...

Det har gått bra sedan mormor gick bort, jag mår okej och jag fungerar, men ibland slår sorgen till, som ett slag rätt i ansiktet, som svider och gör så ont... Vi som pratade nästan varje dag i telefonen. Det är så tyst nu, när du inte ringer mer... Jag tror däremot att mormor är här med mig, att hon sitter med oss i soffan, att hon tittar på oss, klappar oss på kinden när vi somnat.


Så tappert du kämpat
Du borde ha vunnit
Men döden var starkast
Nu friden du funnit
Du visat dig glad inför vänner och kära
Jag glömmer dig aldrig
Du stod mig så nära



Det finns ingen sten så tung
som sorgen jag känner
Det finns ingen ros så vacker
som minnena av dig

----

Min nästa tatuering planerad:
Det blir tre blå förgät mig ej i nacken,
till minne av min fina mormor.


Kommentarer
Postat av: Tezzan

Ledsen att läsa om din mormors bortgång. Min mormor gick bort strax innan jul förra året. Låter som en fin sak med förgätmigej, tycker jag.

2008-10-04 @ 12:43:28
URL: http://herbatezzan.blogg.se/
Postat av: n

vad sorgligt:( vet inte riktigt var bilden är tagen .. <3

2008-10-04 @ 16:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0