DAGEN I BILDER + recept

En skön dag! Sov pinsamt länge, så länge att jag inte kommer att säga tiden här ;) Lånade grannhunden och tog med vår egen dam till skogen i Vallentuna. Det var full fart i två härliga timmar! Tyvärr hade jag väldigt dåligt batteri i kameran så jag tryckte mest när de sprang i början av promenaden, och inga bilder blev särskilt bra... Men här kommer några i alla fall. Kom hem med två trötta hundar och en påse svamp GOTT!

Vår härliga Dina sprang oavbrutet i två timmar. VAR kommer all energi ifrån??








Till slut fick jag både Millie och Dina att sitta still, för en kort kort stund.



Kvällens middag bestod av en limegratäng med ris. Otroligt gott, ni måste testa det!


Limegratäng, 4 portioner

500 g skivad fläskfilé
1 purjolök
1 gul paprika
1 röd paprika
1 tsk salt
1 krm peppar

Sås:
4 dl creme fraiche
7 msk kalvfond
3 tsk soja
2 msk honung
Strimlat skal, och saft av 2 lime
Ost

Skölj och skiva purjolök och paprika. Fräs i lite smör och lägg i ugnsform. Stek fläskfilén, salta och peppra och lägg köttet över grönsakerna i formen.
Blanda alla såsingredienser utom osten i en kastrull och låt koka upp. Häll såsen över köttet och strö över riven ost.

225'C, ca 15 minuter. Servera med sallad och ris/pasta.





SMAKLIG MÅLTID!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0