FIKADAGS

Nu så, efter en lång promenad med Dina i skogen i regnet så är det dags för en fika! Kakorna har svalnat och jag är sugen på lite mellis. Så hunden får en toarulle med leverpastej i och jag äter mina kakor :)



Receptet på kakorna hittar ni här!

3½ dl vetemjöl
100 g smör
3/4 dl strösocker
1 ägg
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker (ingår egentligen inte i receptet, men jag tycker att det blir godare så)
Sylt (välj din egen favorit! Man kan också lägga i hela jordgubbar/hallon/blådär etc.)

Rör samman mjöl, socker, vaniljsocker, smör och bakpulver i en bunke. Tillsätt ägget och rör snabbt ihop degen. Låt den ligga kallt och stelna i ca. 1 timme innan bakning. Rulla små bollar av degen och gör ett hål i mitten. Lägg kakorna i muffinsformar och lägg sylt i hålet. Grädda i 10 - 15 minuter i 200'C. LYCKA TILL!






Kommentarer
Postat av: Evelina

Låter som väldigt mumsiga kakor det där, de ser goda ut också! :D



Ha det gött

2008-09-30 @ 19:02:42
URL: http://gurko.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, ja det finns många sådana roliga ordspråk, haha :)

2008-09-30 @ 19:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0