It pisses me off!!!

Är det rimligt att man ska behöva vara rädd när man är ute och går med hunden om kvällarna själv??? Jag bor i en kommun norr om Stockholm där gatlyktorna (bland annat) "lyser" med sin frånvaro. Jag har ständigt full koll på vad som händer runt mig, om någon går bakom, om det låter från någon buske, om någon står i något fönster och kollar... Och ändå hör man offer säga att "han kom från ingenstans" så vad ska det hjälpa??? Går med handen i fickan och håller i min (lagliga) försvarsspray som man förhoppningsvis ska hinna få upp om något skulle hända. Ska det behöva vara såhär? Vad fan är det för värld vi lever i???

Det känns inte längre som att man kan säga "om något skulle hända..." utan att det snarare är en fråga om när. Så mycket som händer överallt nuförtiden, och så mycket fega knep angriparna tar till. Knivar, vapen, fler personer mot ett offer... Det här gör mig så förbannad!

Att jag inte ens kan lämna mitt hus och gå ett varv kring kvarteret på kvällen/natten utan att känna mig rädd.

Bara jag som känner så?

Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Haha :D De tänker jag de ; )

2008-09-18 @ 00:08:44
URL: http://lindaslya.blogg.se/
Postat av: [ t i n a - t h a w . b l o g g . s e]

Jag vill inte få ut det i dags/kvällspress då hon säkerligen kommer att läsa det och hålla sig undan. Bäst vore om man hittade en till annons hon satt ut, och sedan försöka ta kontakt med polis för att möta upp henne. LillKlas hälsar och tackar för komplimangen. Puss och prutt/Tina och Klas-Liam

2008-09-18 @ 00:59:36
URL: http://www.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0