Ny tattoo på G! Tyck till!

Ja ni, första inlägget på den här bloggen då. Har försökt flera gånger förut men det slutar alltid med att jag ger upp. Men nej, den här gången ska jag fortsätta, det kan ju aldrig skada att ha någonstans att ventilera.

Så, igårkväll och idag har jag suttit och knåpat på min nya tatuering, som jag har funderat på i X antal år nu. Men nu ska den, en gång för alla, bli av! Den ska sitta på insidan av min vänstra överarm, och det står "Alis volat propriis", vilket betyder "Hon flyger på egna vingar". Texten och typsnittet är bestämt (ska retuscheras lite, men för övrigt ska det se ut som det gör), och storleken ska nog ungefär vara som på bilden nedan. MEN jag behöver lite tips med hur jag skulle kunna fylla ut runt texten. Kom med alla förslag ni har! Jag vill ha den större, alltså högre och lite bredare men vet inte om det går att skugga snyggt...? Kanske blir för blurrigt?


Storyn bakom texten kanske? Jag har senaste halvåret varit utomlands; pluggat spanska i Barcelona, utbildat mig till reseledare i Santa Susanna och fick genom jobb i tre månader på Guadeloupe i Västindien för resebolagen Langley Travel. Det här tatueringen blir lite som ett minnesmärke för det här året, för alla extrema och extremt häftiga saker jag varit med om och främst KLARAT AV. Trots många jobbiga stunder och trots att jag hade velat ge upp och åka hem flera gånger så klarade jag det. Och det ska den här stå för.


Vem är jag då? En 20 årig tjej, från Stockholmsområdet. Jobbar på ett gym och på dagis, ska plugga till massageterapeut nästa höst, om allt går som planerat vill säga. Det var nog allt för nu.

SES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0